Arla sætter madkultur på menuen

I partnerskabet med Aarhus 2017 har Arla sat fokus på at gentænke vores madkultur. 

Arla har søsat skoleprojektet MADmovers og eventen Arlas Gode Madpakkebord, ligesom de har støttet Index Design to Improve Life, hvor 1000 skoleelever har arbejdet med madkultur i løbet af året. ”Med MADmovers vil vi inspirere eleverne til at gentænke deres madkultur i skoletiden og hjælpe dem med at blive mere bevidste om sunde madvaner og de rammer, der er omkring måltidet i skolen. Med Arlas Gode Madpakkebord rækker vi ud efter hele familien, og inviterer alle aarhusianere til at blive inspirerede til bedre madpakker” fortæller Sponsor- og eventchef Anja Sønderberg Søholm.

Gennem events og kontakten med børn og unge sætter Arla fokus på madvaner og initiativer, der kan vare ved efter kulturhovedstadsåret: ”Som en af Danmarks største fødevarevirksomheder vil vi gerne bidrage med vores viden om sundhed og gode madvaner, og vi vil gerne gøre den næste generation rustet til at leve et sundere liv. Arla har mange medarbejdere og landmænd i Region Midtjylland, og derfor er vi selvfølgelig optagede af, hvordan vi kan støtte op om den vigtige begivenhed, som Aarhus 2017 er. Vi har fra starten haft fokus på, hvordan også madkultur kunne få en plads i kulturhovedstadsåret og hvilke initiativer, der kunne have en blivende effekt” fortsætter Anja Sønderberg Søholm, ”I Arla har vi stort fokus på at møde forbrugerne ude i landet. Faktisk har vi op mod 300.000 gæster om året. Vi tror på, at børn og deres familier lærer og husker bedre gennem oplevelser, de selv kan deltage i”.

Alle familier med skolebørn inviteres ned til Madpakkebordet for at gentænke madpakken den 2. og 3. september på Tangkrogen i Aarhus.

Læs mere om Arlas Gode Madpakkebord her. Læs mere om MADmovers her