Rebecca Matthews til internationale konferencer i Tyskland og England

Administrerende direktør for Aarhus 2017 Rebecca Matthews besøger i de kommende dage først Heilbronn i Tyskland, hvor hun holder oplæg i forbindelse med konferencen ’Cultural Management Without Borders’. Dernæst går turen til den engelske hovedstad London, hvor 2017-direktøren deltager i konferencen ’The Art of Major Events’.

Rebecca Matthews kan se frem til et par hektiske dage rundt omkring i Europa. Torsdag 15. januar går turen til tyske Heilbronn, hvor hun fredag morgen kl. 10 står klar på byens universitet og holder oplæg foran en blanding af kulturelle kapaciteter fra hele verden og byens universitetsstuderende. 

Det sker på konferencen ’Cultural Management Without Borders’, arrangeret af foreningen The Association of Cultural Management. Rebecca Matthews oplæg har titlen ’Rethinking the Challenges of Tomorrow Through Arts and Culture’ og indeholder en præsentation af kulturhovedstadsprojektet og baggrunden for temaet ’Rethink’.

Andre emner på dagsordenen er blandt andet ’Qualifications for international and intercultural management’, ’Cultural choices and marketing strategies for international and diverse audiences’ og spørgsmålet: ’How global is Europe?’.

Videre til England
Efter dagene i Tyskland deltager Rebecca Matthews mandag 19. januar i konferencen ’The Art of Major Events’ i London. Her ser det spændende og omfattende program således ud:

Første oplæg
– sikring af projektets oprindelige vision og bevaring af relevansen
Arrangørerne af OL i London 2012, Rio 2016, Tokyo 2020, Glasgow Commonwealth Games 2014 og Hull Capital of Culture 2017 fortæller om processen fra ansøgning, afvikling og eftermæle ved store events. Hvordan sikrer man bedst, at den oprindelige vision for et projekt bibeholdes og bevarer relevansen i en planlægningsfase, der varer flere år? 

Andet oplæg
– udfordringer og muligheder ved tværsektorelle samarbejder
Hvilke udfordringer er der forbundet med at få flere parter til at samarbejde ved afviklingen af store eller mega events? Og hvordan gør man lokale by-baserede events relevante i et større regionalt, nationalt og internationalt perspektiv?

Tredje oplæg
– investerings-, forretnings- og turismemuligheder ved store events
Hvad gør store events attraktive for sponsorer, fonde og erhvervsliv? Og hvordan udnytter man bedst mulighederne for øget vækst i forbindelse med turisttilstrømningen til store events?

Fjerde oplæg
– branding og kommunikation
Hvordan skaber man et brand, der både taler til et nationalt og internationalt publikum? Hvordan kommunikerer man mest effektivt både lokalt, nationalt og internationalt? Og hvilke nye trends er der på social media-området, som arrangørerne af kommende store events og arrangementer bør være opmærksomme på?