Aarhus 2017 og coolness skal lokke flere turister til Aarhus

Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017 og VisitAarhus er med på verdens største rejsemesse i London.

Kunst, kultur og gastronomi er i fokus, når Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017 og VisitAarhus deltager i rejsemessen World Travel Market i London fra 2.-5. november 2015. Messen besøges af mere end 50.000 professionelle aktører fra rejsebranchen og anses for at være en af de vigtigste rejsemesser på verdensplan.

”World Travel Market er en enestående mulighed for at positionere Aarhus som Europæisk Kulturhovedstad 2017 på globalt plan og styrke kendskabet til Aarhus og Region Midtjylland over for de mange internationale journalister,” siger Rebecca Matthews, direktør for Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017.

Den danske stand med sloganet ”Cool Denmark” er organiseret af VisitDenmark, der har sikret Aarhus 2017 og VisitAarhus en markant placering på messen.

”Selve designet af vores stand tegner et perfekt billede af en moderne by med fokus på kultur og signalerer samtidig et tæt samarbejde mellem Europæisk Kulturhovedstad og turistorganisationerne,” siger Rebecca Matthews.

Direktør for VisitAarhus, Peer Heldgaard Kristensen, glæder sig også over samarbejdet på World Travel Market.

”Kultur er en magnet for turister fra hele verden, og vores Europæiske Kulturhovedstad i 2017 er et stærkt kort, når vi skal sælge Aarhus i udlandet. Derfor håber vi også at få kontakt til mange professionelle indkøbere i London,” siger Peer Heldgaard Kristensen.

Og heldet har på forhånd været med aarhusianerne, der kan drage til London med nyheden om, at British Airways i maj 2016 åbner ny rute mellem London Heathrow og Billund.

”Timingen kunne ikke være bedre,” siger Rebecca Matthews.