Aarhus 2017 indgår digitalt partnerskab

Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017 har netop indgået et digitalt partnerskab med Novicell. Onlinebureauet skal blandt andet levere et helt nyt website, digital strategiudvikling samt det it-system, der skal holde styr på de tusindvis af frivillige.

Selvom der stadig er små to år til, at Aarhus bliver Europæisk Kulturhovedstad 2017, så er der allerede nu fuld gang i forberedelserne til kulturhovedstadsåret.

Når kulturhovedstadsprojektet løber af stablen med hundredvis af arrangementer i Aarhus i 2017, vil mange tusinde frivillige være involveret i aktiviteterne.

Det er en af grundene til, at Aarhus 2017 har indgået et digitalt partnerskab med onlinebureauet Novicell.

Bureauet, der har afdelinger i Aarhus og København og en række af Østjyllands mest prominente kulturinstitutioner på kundelisten, har nemlig udviklet det event management-system, som en række danske festivaler – heriblandt Smukfest og Roskilde Festival – bruger til at administrere deres tusindvis af frivillige.

Systemet, som hedder Venma, skal nu også bruges i forbindelse med kulturhovedstadsåret i Aarhus og Region Midtjylland.

Helt nyt website
Arbejdet med Venma er dog langt fra den eneste opgave, Novicell skal løse.

”Udgangspunktet for vores samarbejde med Novicell har været vores behov for at skabe et website, der kan opfylde de nye behov, der er opstået siden etableringen af det nuværende site for to-tre år siden. Og i stedet for at begynde at reparere på design og arkitektur har vi bedt Novicell om en helt ny løsning, der bygger på et standard CMS-system, og som giver os nogle fleksible muligheder i forhold til de særlige behov, kulturhovedstaden har,” siger Bent Sørensen, kommunikationschef for Aarhus 2017.

Strategisk sparringspartner
Samtidig skal Novicell fungere som strategisk sparringspartner i forhold til kulturhovedstadens tilstedeværelse på digitale og sociale medier før, under og efter kulturhovedstadsåret.

”Det er en utrolig spændende og udfordrende opgave, som ligger helt i tråd med vores arbejde for andre kulturelle fyrtårne i Østjylland som eksempelvis ARoS, AGF og Smukfest,” siger Per Kirchner, administrerende direktør for Novicell.

Aarhus 2017 forventer at kunne lancere sit nye website til september.

Læs mere om Aarhus 2017s nye digitale partner.